Od ucznia w szkole oczekuje się uwagi, skupienia i pilności. A co zrobić, gdy dziecko chciałoby być takie, ale nie z własnej winy po prostu nie daje rady? Dla Zosi, choć bardzo się stara, nauka w szkole jest dużym wyzwaniem.
Zosia jest sympatyczną, wesołą i towarzyską dziewczynką. Ma 11 lat i chodzi obecnie do trzeciej klasy szkoły specjalnej. Pomimo dobrej opieki, nauka w szkole jest dla niej ogromnym wyzwaniem. Powodem jest zupełny brak koncentracji, a także obniżenie zdolności poznawczych.
Problem stanowi również opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenia integracji sensorycznej, ogólnie nieharmonijny rozwój psychomotoryczny.

Zosia potrzebuje dodatkowych zajęć logopedycznych, aby mogła dobrze komunikować się z innymi, a język nie robił jej niespodziewanych psikusów. Potrzebuje ćwiczeń fizycznych i z zakresu integracji sensorycznej, żeby lepiej rozwijać się psychomotorycznie i nadrabiać opóźnienia w porównaniu do rówieśników. Oprócz tego niezbędne jest stałe wsparcie pedagogiczne i psychologiczne. Dziewczynka już na starcie swojej edukacji stanęła twarzą w twarz z ogromnymi trudnościami, choć bardzo chciałaby być pilną i zdolną uczennicą. A przecież przed nią lata nauki i wyzwań – potrzebuje siły i pomocy, aby nie stracić zapału do pracy i wiary w siebie.
Ostatnio zrobiła ogromne postępy w czytaniu i pisaniu, ale matematyka dla niej to ciężki orzech do zgryzienia.
Gdy Zosia ma chwilę dla siebie, bardzo lubi spędzać czas na tworzeniu plac plastycznych. Rysuje, maluje, robi wyklejanki. Chętnie słucha muzyki, jest na nią niezwykle wrażliwa. Ale jak każde dziecko nie rezygnuje z zabaw ruchowych, szczególnie w towarzystwie trójki swojego rodzeństwa.
Właściwa terapia i zajęcia, zwłaszcza w młodym wieku, są przepustką do lepszego życia. Dajmy Zosi i jej rodzicom siłę do pokonywania trudności i układania dobrej drogi do efektywnej edukacji, większej niezależności i rozwoju dziewczynki. Nawet najmniejsza pomoc jest kolejną cegiełką na tej drodze.
KRS :0000207472
CEL SZCZEGÓŁOWY: Zofia-Lis-F220179